Subject: FW: Harku alevikus Betooni, Betooni 1-3, Betooni 5, Betooni 7 kinnistute detailplaneeringu ala teed ja tehnovõrgud
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 6 Mar 2025 12:08:47 +0200

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit 7.1-2/24/6823-8

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Nikulnikova, Anna <[email-masked]>
Sent: Thursday, March 6, 2025 12:02 PM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: FW: Harku alevikus Betooni, Betooni 1-3, Betooni 5, Betooni 7 
kinnistute detailplaneeringu ala teed ja tehnovõrgud

Tere,

Saime ehitusloataotluse ehitusregistrist tagasi. Vald soovib nüüd, et 
projekteeriksime teisele poole maanteed  sademevee puhastamiseks loodusliku 
lahendust selles kraavilõigus, mille rajame Laabi kraavini (ringis). 
Tegemist oleks siis kas nn kraav/ viibetiik, kus näiteks taimestiku toel 
eraldub kõik ebavajalik. See tähendab, et selle kohas tuleks tekitada lodu, 
kaevata kraav sügavamaks ja teha laiemaks, et saavutada puhastusefekti.

Palun Transpordiameti seiskohta sellele? Kui hakkasime seda projekteerima, 
kas oleks eritingimusi, millega peaksime arvestama?

Lugupidamisega,

Anna Nikulnikova

Keskkonnatehnoloogia grupijuht

Sweco Projekt AS | Tallinn

Mobiiltelefon +372 5180497

 <https://www.sweco.ee/privaatsus-poliitika/> Sweco andmekaitsepõhimõtete ja 
isikuandmete töötlemise kohta saad lugeda siit.

From: Annika Matson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 25 November 2024 10:22
To: Nikulnikova, Anna <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harku alevikus Betooni, Betooni 1-3, Betooni 5, Betooni 7 
kinnistute detailplaneeringu ala teed ja tehnovõrgud

Tere!

Tänan selgituste eest.

Pakutud lahendus kaevu nihutamiseks olemasolevasse kraavi ei ole sobiv 
lahendus. Las jääda projekteeritud lahendus esialgu nii nagu on, kuid palun 
Teil esitada projekteeritud sademeveetoru riigiteega kinnisel meetodil 
ristumise mõõtkavaline ristmevälja/ristlõike joonis, kus on kajastatud 
projekteeritud sademeveekaev, olemasolev maapind, teeprojektis kajastatud 
maapind ning puurmasina paiknemine.

Puurimiskaeviku asukoht ehitustööde ajal peab jääma plaanil kujutatud ala 
piiridesse. Riigitee maaüksusel projektist kõrvale kaldumine on keelatud.

Kuna puurimiskaevik rajatakse olemasoleva kraavi ja kergliiklustee asukohta, 
siis palun edastada ka katete taastamise ristlõike joonis. Puurimiskaeviku 
taastamise ristlõike konstrueerimisel arvestada varisemisnurgaga 53˚ (1:¾).

Kraavile ei ole jah vaja IKÕ plaani koostada, kuna kraavile isiklikku 
kasutusõiguse ala ei seata.

Saadan ehituslubade eelnõud EHRist tagasi korrigeerimiseks. Eelpool mainitud 
joonised palun edastada EHRis ehitusloa menetluste kaudu.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <https://urldefense.com/v3/__http:/www.transpordiamet.ee/__;!!HBVxBjZwpQ!0D0EmAxBFUKVWdaXGN2i1OilUmtJiVOvY1uia_vkea6u4HBCtf__hi0QeKiCXBJpUW3rjn41CiO3WHBhqccfTdfbeMx7zqHRVCsLvw$> 
www.transpordiamet.ee

From: Nikulnikova, Anna <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, November 20, 2024 3:48 PM
To: Annika Matson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harku alevikus Betooni, Betooni 1-3, Betooni 5, Betooni 7 
kinnistute detailplaneeringu ala teed ja tehnovõrgud

Tere,

Vastused on märkuste/küsimuste taga sinisega

Lugupidamisega,

Anna Nikulnikova

Keskkonnatehnoloogia grupijuht

Sweco Projekt AS | Tallinn

Mobiiltelefon +372 5180497

 <https://www.sweco.ee/privaatsus-poliitika/> Sweco andmekaitsepõhimõtete ja 
isikuandmete töötlemise kohta saad lugeda siit.

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: 15 November 2024 08:17
To: Nikulnikova, Anna < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Jana Prost < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Harku alevikus Betooni, Betooni 1-3, Betooni 5, Betooni 7 
kinnistute detailplaneeringu ala teed ja tehnovõrgud

Tere!

Kirjutan Teile seoses projektiga „Harku alevikus Betooni, Betooni 1-3, 
Betooni 5, Betooni 7 kinnistute detailplaneeringu ala teed ja tehnovõrgud.“ 
(Töö nr 21240-001301).

Saue ja Harku vallavalitsused on esitanud eelpool märgitud projekti 
ehitusloa eelnõud Transpordiametile kooskõlastamiseks.

Enne Transpordiameti poolse vastuse esitamist soovin Teiega läbi rääkida 
riigitee  8 km 11,66 (joonisel märgitud km 11,81) rajatava puurimiskaeviku 
ja sademeveekaevu SK-2-3 osas.

*	Rajatav puurimiskaevik on väga lähedal olemasolevale mahasõidutee truubile 
ja üks kaeviku nurk on riigitee muldes, mis on vastuolus 
<https://urldefense.com/v3/__https:/transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0*20*281*29.pdf__;JSUl!!HBVxBjZwpQ!2xNqnHN55tO-hGmb1-shqFKhCYY4QcuFVvDpMSuQpm8CZJnxi4zkiewwtFmsVbhbWAb_roWxstbTY03Oodjx79ZseHogQoodilcIWA$> 
nõuetega, millest tuleb juhinduda tehnovõrkude teemaale 
kavandamisel. -kaeviku asukoht on orient, selle täpse asukoha valib ehitaja. 
Kontrollisin ja hetkel joonisel nurga ja tee vahel on sõltub geodeesiast kas 
63 või 70cm. Aga kordan, et kaeviku mõõdud ja asukoht ei ole kivisse 
raiutud. Joonisel on orient kaeviku mõõdud (5x6m) ja asukoht , mida meile 
edastas üks võimalikest ehitajatest.  Saate enda märkuse kooskõlastusele 
tingimusena juurde lisada ja ehitaja arvestab sellega.
*	Paigaldatav sademeveekaev SK-2-3 jääks peale Transpordiameti teeprojekti 
„Riigitee 8 Tallinn−Paldiski km 11,0-14,0 Tähetorni−Harku lõik ja Harku 
eritasandiline ristmik“ (Roadplan OÜ, töö nr 21059) realiseerimist kraavi 
põhja, mis samuti ei ole otstarbekas lahendus. Eelnevalt selle projektiga 
tegelesid teised inimesed Transpordiametist. Kuna olete uus inimene, kes 
hakkab selle projekti üle vaatama, siis selgitan tagamaad. See on juba 
mitmes variant, mida oleme koostanud ja iga kord pidime arvestama kõikide 
huvitatud osapoolte tingimustega. Hetkel siis oli koostatud lahendus, mis 
sobis kõikidele. 23.10.23a toimus koosolek, kus osalis ka TRAM-i esindaja. 
Sellel lepiti kokku, sademeveetorustiku kulgemise.

Sweco projekt oli koostanud ja edastanud tutvumiseks ala sademevee 
ärajuhtimise lahenduse, Laabi kraavi pikiprofiili ja pildid ol ol 
olukorrast. TRAM tookord kinnitas asukoha sobivust.

Betooni ja Aia tn arendusalalt kogutakse sadeveed kokku ja kinnisel meetodil 
Paldiski mnt alt viiakse läbi  (Aia põik tänava juurest, isevoolselt), 
Paldiski mnt-ga paralleelselt rajatakse uue kraavi  (kuni Laabi kraavini, ca 
220m) ning nähakse ette Laabi kraavi puhastamise kuni Tammi tee truubini ) 
ca 400m.

Töö tegemisel arvestati nii KOV, Strantum kui Transpordiameti nõudeid, 
lisaks tehti koostööd Roadplaniga, kes koostas riigitee rekonstrueerimise 
projekti..  Aia põik 2 ja riigiteelt 8 Aia põik tänava mahasõidu juures ongi 
väga kitsas. Seega oli koostöös osapooltega valitud kõige optimaalsem 
lahendus. Tähtsaks teguriks oli teisele poole riigiteed rajatava kraavi max 
võimalik sügavus.

Palun täpsustada, millises suunas on kavandatud teostada riigitee alt 
suundpuurimine ja kus paikneks selle teostamiseks puurmasin. Hetkel tundub, 
et joonisel kajastatud lõunapoolne puurkaevik ei ole piisav puurmasina 
paigutamiseks ning vajalik on puurmasina paiknemine väljaspool riigile 
kuuluvat transpordimaa kinnistut, st Aia Põik 2 ja/või Aia põik 
kinnisasjadel. Kui soovitakse Aia põik 2 kinnistut vältida, on tõenäoline, 
et tuleb veidi muuta toru riigiteega ristumise nurka.

Puurimise stardikaevik asub Aia põik 2 kinnistu vastas. Nagu üleval 
kirjutasin, siis konsulteerisime ehitajaga ja tema arvas, et saab ehitada 
nii, et Aia põik 2 kinnistule ei ole vaja minna. Juhul kui kohapeal selgub, 
et see siiski on vajalik, siis meil on hea kontakt selle kinnistu omanikuga 
(sellest on temaga ka räägitud)  ja arendaja saab kokku leppida selle.  Siis 
uurimistööde lõppemisel teostatakse taastamistöid Aia põik 2 kinnistul.. Aga 
see selgub kahapeal kui arendaja on konkreetset ehitajat valinud ja tema 
omakorda valib tehnoloogia ja sedmed.

Palun eelmise info valguses vaadata projekt üle - tõenäoliselt on mõistlik 
muuta rajatava puurimiskaeviku ja sademeveekaevu SK-2-3 asukohta selliselt, 
et oleks välditud kaevetööde teostamine mahasõidutee truubi vahetus 
läheduses ja riigitee muldes ning et peale riigitee rekonstrueerimist ei 
jääks sademeveekaev riigitee kraavi põhja.

Kahjuks, truubi vahetus läheduses tuleb ehitustöid igaljuhul teostada, 
sellest ei pääse. Meil ei ole võimalik toru nihutada nii kaugele, et see ei 
satuks lähedusse- dikteerivaks on Aia põik 2 kinnistu piir, mida meil paluti 
jälgida. Torustiku paigaldus toimub selles kohas lahtisel meetodil

Mis puudutab aga tuleviku, siis peaks ka Roadplan selles osas enda lahendust 
muutma, kuna meie projektiga torustiku ehitatakse varem välja ja meie ei saa 
kuidagi kõrgusmärke muuta ja asukoha valik on piiratud. Ainuke asi, mida 
hetkel saan  teha nihutada seda kaevu 2-2,5 m võrra Aia põik 2 poole, vt 
alusmist pilti.  Rohkem ei saa siis tulevad ette juba madalapingekablid, 
oleme liiga lähedal Aia põik 2 kinnistule. Siis kaev jääb küll nõlva sisse, 
aga siis rohkem nõlva ülemises pooles. Tulevikus siis kui kraavi ehitatakse, 
tuleb kaevu kohas  tagada nõlva püsivust- Roadplan peab ette nägema

Lisan ka mõned tähelepanekud ehitusloa taotluste aluseks olevate projektide 
kohta: – aitäh tähelepanu juhtimast

*	Projekti kohaselt ei ole kavandatud rajada teetruupi (EHR kood 221388470) 
riigitee nr 8 Tallinn-Paldiski tee kaitsevööndisse km 11,44 kinnistutele 
Tähetorni tn 63 (19814:001:0481) ja Aia põik 4 (19801:001:3027). EHRist 
tuleb eemaldada ehitise asukoha kehand ja kuju aadressid. – aitäh tähelepanu 
juhtimast, see on ehitusregistri viga, mida mina ei saa parandada. Saadan 
päringu ehitusregistri toele
*	Saue valla territooriumil paikneva Instituudi kergliiklustee 
(19801:001:3651) kinnistult riigitee maaüksusele kulgeva kergliiklustee 
asukoha kehand ja kuju aadressid on EHRist puudu.- jälle mingi EHR kiiks, 
uurin miks nii on
*	Puudub sademeveetorustiku riigiteega ristumise ristmevälja joonis. – ei 
saanud päris aru, mõtlete rislõiget?
*	Sidevarustuse seletuskirja ja sidevarustuse skeemi kohaselt on kavandatud 
riigitee nr 8 Tallinn-Paldiski tee kaitsevööndis paiknevasse Telia sidekaevu 
nr 17843 projekteeritud sidekanalisatsiooni ühendamine, kuid asendiplaan 
antud tegevust ei kajasta. -ekslikult sisse jäänud, ühes variantidest oli 
seda planeeritud, praegu mitte.
*	Riigitee nr 8 Tallinn-Paldiski tee kinnistul ei ole kavandatud täiendavaid 
truupe paigaldada, mistõttu sidevarustuse seletuskirjas kajastuv punkt 2.1.5 
Olemasoleva sidekanalisatsiooni ümbertõstmine on üleliigne. – kustutame, 
jällegi teisest variandist järele jäänud
*	Projekteeritud kraavile reeglina isikliku kasutusõigust ei seata, vaid see 
on loetud riigitee juurde kuuluvaks (antud üle Transpordiametile). – kas 
võtame projektdokumentatsioonist kraavi  IKÕ ära? Jääb ainult torule?

Kuna projektide läbivaatamine ja ehitusloa taotluste menetlus on hetkel veel 
töös, siis võib märkusi veel lisanduda.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <https://urldefense.com/v3/__http:/www.transpordiamet.ee/__;!!HBVxBjZwpQ!2xNqnHN55tO-hGmb1-shqFKhCYY4QcuFVvDpMSuQpm8CZJnxi4zkiewwtFmsVbhbWAb_roWxstbTY03Oodjx79ZseHogQopBeE_HNg$> 
www.transpordiamet.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.